Pagina's

maandag 11 november 2013

Mutsjes (2)

Afgelopen weekend heb ik weer twee nieuwe mutsjes gemaakt.
En geef maar toe, ze zijn heel leuk geworden.
Natuurlijk heb ik ook deze weer op de breiring gemaakt. Dit keer op de ring met 36 pinnen. Want kleine meisjes worden groot en de vorige mutsjes pasten al niet meer. :)
Ik wil nog bijpassende sjaaltjes en wanten maken. Met de sjaaltjes ben ik al aardig op weg. Ik ben nog op zoek naar een patroon voor wanten. Dus als je iets ziet voor een 1-jarig kind dan hoor ik het graag!!!!
Patroon staat onder de foto's.




Patroon Muts:
  1. Opzetten met e-lussen. (Twee rondes e-lussen opzetten en overhalen OH)
  2. 12 toeren e-lus (exclusief opzetlussen)
  3. De lussen van de 1ste toer (opzetlussen) op de pinnen zetten en OH Zo krijg je een band en krult het niet op.
  4. 16 toeren e-lus
  5. Toer minderen + toer breien
  6. Toer minderen + toer breien
  7. Toer minderen
  8. Draad op ruime lengte afknippen
  9. De draad met een dikke naald door de lussen op de ring halen en strak aantrekken. 
Op het filmpje is het heel duidelijk te zien en te volgen.

Met dank aan Mirte Schrammeijer   handige site!!


Patroon Hartje



Patroon Roosje:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten